39614, м. Кременчук, Бульвар Пушкіна, 3
(V корпус КрНУ), ауд. 5510.

Телефон кафедри: (05366) 3-41-80
e-mail:kaffin5510@gmail.com
uk Українська be Беларуская мова cs Čeština‎ nl Nederlands en English et Eesti fr Français ka ქართული de Deutsch lv Latviešu valoda lt Lietuvių kalba pl Polski ru Русский sk Slovenčina sl Slovenščina

Нещодавно відбувся захід «Студентська весна» за темою: «Моєму Університету 100-років», в якому факультет економіки і управління зайняв 2 місце. У 3-х переможних номінаціях брали участь студенти кафедри обліку і фінансів, які навчаються на першому курсі зі спеціальностей «Облік і оподаткування» та «Фінанси, банківська справа та страхування»: Кузьмич Руслана, Яресько Мілана, Максюта Анастасія, Перепелиця Ліна і Яковлєва Ірина.

Їх чудова хореографія та дивовижний вокал покорила серця суддів.

Колектив кафедри  обліку і фінансів щиро дякує за таку активну участь у заходах і в майбутньому хоче бачить ще більше нових талантів.

Ми пишаємось вами, так тримати!

Відеоролик зможете переглянути за цим посиланням:

https://www.youtube.com/watch?v=-_QOcX0sWsY&list=PLb5X0bM8bI8J3ctYMCdfCz7P0aL122iBe&index=3

 

16 квітня відбулось чергове засідання робочої групи «Соціальна відповідальність університетів», що діє при Департаменті з питань сталого розвитку та корпоративної соціальної відповідальності Міністерства фінансів та регіональної політики Польщі. З 2018 року д.е.н. Інна Ховрак як експерт даної групи приймає участь у проєктах робочої групи. Так, нещодавно було видано посібник «Каталог найкращих практик університетської соціальної відповідальності за часів пандемії COVID-19», в якому автором розділу «Майбутнє університетської соціальної відповідальності після пандемії: чи всі університети відкриті для змін?» є Інна Ховрак. https://cutt.ly/dvjDKPV

Під час чергового засідання відбулось обговорення планів роботи групи на друге півріччя 2021 року, тематики вебінарів, а також інструментарію для самооцінки соціальної відповідальності університетів. Така співпраця дозволяє посилити міжнародні зв’язки кафедри обліку і фінансів, а також Центру передового досвіду з питань сталого розвитку, керівником якого є Інна Ховрак.

15 квітня відбулась важлива подія, організована ВООЗ в Україні спільно з Державною службою статистики України та VoxUkraine. У вебінарі «Цілі сталого розвитку після 2020: шлях попереду» прийняла участь д.е.н. Інна Ховрак, яка є керівником Центру передового досвіду з питань сталого розвитку, створеного при кафедрі обліку і фінансів.

Разом з експертами з ВООЗ, Євростату, ЄЕК ООН, Секретаріату Кабінету Міністрів та Держстату учасники вебінару отримали можливість сфокусувати увагу на підходах до вимірювання Цілей сталого розвитку для покращення здоров’я населення в європейському регіоні та потенціалі України до перегляду показників та завдань Цілей сталого розвитку. Під час вебінару було висвітлено питання впливу пандемії COVID-19 на прогрес у досягненні Цілей сталого розвитку.

Викладачі кафедри обліку і фінансів та студенти-фінансисти прийняли участь у Всеукраїнському вебінарі на тему: «Страхування сільськогосподарської продукції», спікером якого був директор з аграрного страхування компанії «Країна» Олександр Загородній.

Під час заходу учасники мали можливість дізнатись про сучасні тенденції та виклики ринку страхування сільськогосподарських ризиків, особливості оцінки ефективності діяльності страхових компаній, мистецтво розрахунків страхового відшкодування та принципи роботи аварійних комісарів в Україні. Наприкінці вебінару був час на жваву дискусію з актуальних питань розвитку аграрного страхування, а також можливостей працевлаштування у страхових компаніях. Спікер окреслив профіль «бажаного»  працівника страхових компаній та секрети успішного працевлаштування.

Щиро вдячні організаторам та спікеру вебінару за насичену та цікаву дискусію.

Колектив кафедри обліку і фінансів щиро вітає студентку  3-го курсу  Христину Кравченко, яка навчається за освітньою програмою зі спеціальності «Фінанси, банківська справа та страхування» із отриманням диплому ступеня за наукову роботу «Фінансове забезпечення комунальних підприємств в умовах децентралізації» (науковий керівник: к.е.н., доцент В.І. Глухова)  на Всеукраїнському конкурсі студентських наукових робіт зі спеціалізації «Фінанси і кредит», який відбувся в Західноукраїнському національному університеті. 

Бажаємо подальших творчих успіхів  і нових досягнень!

 

07.04.2021 р. на кафедрі «Облік і фінанси» в межах функціонування Центру облікових і фінансових інновацій було проведено круглий стіл  на тему: «Сучасний аудит: стан, проблеми і перспективи», у якому взяли участь старший аудитор міжнародної аудиторської компанії «Бейкер Тіллі Україна» ТОВ (Baker Tilly Ukrine LLP), м. Київ, Кошева Наталія Василівна, викладачі кафедри та студенти, які навчаються за ОПП «Облік і оподаткування» та ОПП «Фінанси, банківська справа та страхування» в межах вивчення дисциплін «Аудит» та «Державний  фінансовий контроль».

Під час круглого столу розглянуто питання значимості аудиту як інструменту захисту інтересів власників бізнесу, так і економіки держави в цілому, обговорено останні тенденції розвитку аудиторської діяльності, що пов’язані  з активною діджиталізацією процесів її реалізації.

Фахівець Кошева Н.В. наголосила  на практичних аспектах аудиторських перевірок, навела  цікаві приклади реалізації фінансового контролю,  також обґрунтовано розповідала про те, які потреби сучасних аудиторських компаній до фахівців, які починають у них працювати.

Учасники зустрічі з цікавістю обговорювали перспективи розвитку як національних, так і міжнародних аудиторських компаній і їх інфраструктури.

Зустріч пройшла у теплій і дружній атмосфері. Вирішено продовжувати співпрацю між фахівцями-аудиторами та кафедрою з метою впровадження у освітній процес інноваційних методів організації та методики фінансового контролю, зокрема, аудиту.

Важливої складовою діяльності кафедри обліку і фінансів є профорієнтаційна робота, яка спрямована на активізацію процесу професійного самовизначення серед молоді та залучення їх на навчання за спеціальностями 071 – «Облік і оподаткування», 072 – «Фінанси, банківська справа та страхування» в КрНУ.

Незважаючи на карантинні обмеження, викладачами кафедри активно проводилась протягом березня профорієнтаційна робота з дотриманням всіх протиепідемічних та карантиних вимог. Зустрічі проводились з випускниками Коледжу КрНУ, Кременчуцького технікуму залізничного транспорту та  Світловодського політехнічного фахового коледжу.

Профорієнтація проводилась під гаслами: Освіта – протягом всього життя. Головне в освіті – мотивація – спонукання до навчання. Навчання буде лише тоді ефективним, коли воно буде міцно прив'язане до сьогоденних потреб.

Викладачі надали ґрунтовну інформацію про особливості навчання на кафедрі, про її науково-лабораторну базу, практичну складову навчання і можливості отримання  диплому освітнього ступеня бакалавр.

Студенти коледжів отримали від представників кафедри обліку і фінансів вичерпні відповіді на всі питання відносно умов вступу на навчання за спеціальностями 071 – «Облік і оподаткування» та 072 – «Фінанси, банківська справа та страхування» до КрНУ.

Було розповсюджено агітаційні матеріали, з якими уважно ознайомилися учасники зустрічі.

П'ятниця, 02 квітня 2021 16:38

Участь у координаційній нараді

31 березня відбулась координаційна нарада з національними контактними пунктами, представниками та експертами комітетів рамкових програм ЄС з досліджень та інновацій, в якій прийняла участь д.е.н. Ховрак Інна (експерт від України до програмних комітетів, відповідальних за моніторинг виконання Рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт 2020», програмний комітет «Малі та середні підприємства. Доступ до фінансових ризиків»).

Під час наради було обговорено кроки, здійснені Міністерством освіти і науки для забезпечення процедури приєднання України до рамкової програми Європейського Союзу з досліджень та інновацій «Горизонт Європа» (Програма «Горизонт Європа») та програми з досліджень та навчання «Євратом». Також експерти мали можливість обговорити ключові питання забезпечення ефективного та активного залучення заінтересованих сторін до визначення пріоритетних завдань та спільних обговорень за напрямками Програми «Горизонт Європа».

Міжнародні стандарти фінансової звітності – МСФЗ (International Financial Reporting Standards – IFRS) – це набір міжнародних стандартів бухгалтерського обліку, в яких зазначено, як конкретні види операцій та інші події мають відображатися у фінансовій звітності.

 Найостанніші оновлення та зміни у сфері МСФЗ, світові тенденції, пріоритети регулюючих органів, їх вплив на фінансову звітність – про це все експерт  Катерина Рафальська розповіла на вебінарі, який відбувся 24 березня 2021 року. Під час вебінару доцент кафедри обліку і фінансів к.е.н. Онищенко О.В. дізналася про оновлення в МСФЗ 9, МСФЗ 3; поправки щодо COVID-19 та модифікації оренди; вплив змін клімату на майбутні вимоги до фінансової звітності та пріоритети світових регулюючих органів.

Протягом 22-26 березня д.е.н. Ховрак Інна прийняла участь у тренінгу для консультантів «Horizon Europe: Як підтримати МСП у складанні заявок», проведеного в межах проєкту технічної допомоги, що фінансується Європейським Союзом. Тренер Antonello Fiorucci (META GROUP) поділився секретами підготовки якісних та успішних заявок до програми Horizon Europe!

Під час тренінгу було детально розглянуто цінності та пріоритети ЄС щодо формування сталого, справедливого та процвітаючого майбутнього для людей та планети: боротьба зі зміною клімату, допомога у досягненні цілей сталого розвитку, підвищення конкурентоспроможності та зростання. Ключовими моментами тренінгу також стали відповіді на такі запитання:

- Які існують етапи подання заявки?

- Які критерії оцінки використовуються при відборі проєктів?

- Як відобразити науковий, соціальний та економічний ефект проєкту?

- На яких організаційних, юридичних та фінансових аспекти варто зосередити увагу?

Насичена тренінгова програма включала не лише інформаційні блоки, а також практичну частину роботи над формуванням заявок. Мова заходу – англійська.

          22.03.2021 р. для студентів, які навчаються за освітньо-професійною програмою «Фінанси, банківська справа та страхування» відбулася гостьова лекція стейкхолдера, випускниці кафедри обліку і фінансів, головного спеціаліста відділу обслуговування розпорядників коштів та інших клієнтів Управління державної казначейської служби у м. Кременчук  Ющенко Олени Василівни.

         Лекція на тему «Особливості казначейського виконання бюджетів в умовах децентралізації» присвячена розгляду фахових компетентностей, які формуються при вивченні дисциплін «Казначейська система» та «Бюджетна система».

 

         Лектор роз’яснювала особливості казначейського виконання бюджетів в умовах децентралізації на прикладі бюджету Кременчуцької міської територіальної громади. Під час лекції акцентовано увагу на казначейському обслуговуванню виконання видаткової частини місцевого  бюджету. На конкретних прикладах показано, як здійснюється контроль за  фінансуванням видатків у Казначействі.

         Лекція відбулася в дружній  і творчій  атмосфері. Викладений матеріал спонукав до жвавої дискусії та викликав зацікавленість у студентів, які відчули важливість і перспективність обраної професії. 

 

Важливість цінностей, стратегічного бачення та впливу університетів на супільство вкотре підтверджена у просторі європейської вищої освіти. 25 березня д.е.н. Ховрак Інна прийняла участь у вебінарі «Європейські університети 2030: візія та цінності» від Європейської асоціації університетів (EUA). До заходу залучились понад 500 представників вищої освіти з усього світу!
Під час вебінару обговорено можливості та інструменти збалансування суспільних цілей з академічною свободою та, зокрема, свободою окремих дослідників, інституційною автономією та академічною доброчесністю. Учасники обмінялись практикою застосуванням цінностей на інституційному рівні та шляхами подолання можливих суперечностей. Спікерами виступили: Michael Murphy, президент EUA, Sijbolt Noorda, президент Ради керуючих Обсерваторії Магна Карта та почесний президент Університету Амстердама, Marcin Palys, член Ради керуючих Обсерваторії Магна Карта та Правління EUA, Astrid Söderbergh Widding, член Ради керуючих Обсерваторії Магна Карта та президент Стокгольмського університету. Модератор: David Lock, генеральний секретар Обсерваторії Магна Карта.
Під час вебінару було обговорено оновлення такого важливого орієнтиру для формування цінностей університетів документу як Магна Карта (MCU2020). Оновлений документ враховував зміни, які впливають на сучасні університети: стабільність та порядок денний ООН 2030, цифрова трансформація, глобальна напруженість, вплив Covid 19.

 

15.03.2021-16.03.2021 на базі КНУ імені Тараса Шевченка в режимі online відбувся міжнародний освітній захід «Open Education Forum».

Форум Відкритої Освіти представляв собою одночасно: міжнародну конференцію для обговорення провідних академічних практик, проектів та програм у сфері освіти; дискусії кращих фахівців, які передбачали обговорення хвилюючих та нагальних проблем, профільні вебінари на актуальну тематику; платформу для комунікації та обміну кращим досвідом стейкхолдерів освітянської сфери: викладачів, студентів, роботодавців та експертів.

Спікерами заходу були: Володимир Бугров, проректор КНУ імені Тараса Шевченка; Валерія Заболотна, ректорка Академії ДТЕК; Іван Примаченко, засновник Prometheus; Єгор Стадний, Віцепрезидент Київської школи економіки; Михайло Винницький, керівник секретаріату НАЗЯВО; Наталія Кривда, директорка Единбурзької бізнес-школи в Україні; Вінсент Гіедрайтіс, професор університету Вільнюсу (Литва); Еліо Узай, професор Університету Кальярі (Італія) та інші.

Протягом 2-х днів відбувалися  панельні дискусії та профільні вебінари, у яких взяли участь викладачі кафедри обліку і фінансів: к.е.н., доц. Глухова В.І. та к.е.н., доц. Онищенко О.В. 

15 березня були проведені:

 Панельна дискусія «Освіта після пандемії»

Вебінар «Професійне вигорання викладача під час пандемії», який провела Катерина Калениченко, психолог психологічної служби КНУ імені Тараса Шевченка

   

Панельна дискусія «Сучасні тренди в освітньому середовищі: формальна, неформальна та інформальна освіта»

   

Вебінар «Як залучити кошти на свої дослідження», панельна дискусія «Партнерство бізнесу та університетів» та вебінар «Акредитація та якість освіти».

16 березня були проведені: панельна дискусія «Якість освіти та академічна доброчесність: чому якісна освіта обов’язково передбачає доброчесність»; вебінар «Проєкт академічної доброчесності від Американських рад: "Ініціатива академічної доброчесності та якості освіти (Academic IQ)»; вебінар «Кращі практики розвитку трудового потенціалу Східної України»; панельна дискусія «Якість освіти: візія здобувачів»; вебінар «Викладач майбутнього: можливості і виклики».

Загалом участь у форумі взяли спікери та представники з 8 країн світу.

9-12 березня компанія Clarivate провела цикл освітніх програм учасниками вебінарів яких були викладачі кафедри к.е.н., доц. Онищенко О.В. та к.е.н., доц. Шаповал Л.П.

9 березня 2021відбувся вебінар «Можливості ресурсів Clarivate для успішної грантової заявки», який був присвячений джерелам інформації про грантову підтримку у Web of Science Core Collection, пошуку і аналізу за допомогою баз, аналізу ефективності співпраці за допомогою аналітичної системи InCites, процедурам та особливостіям оцінювання грантових заявок.

10 березня 2021 на вебінарі «Хижацькі видання: розпізнати і не припуститися помилки» була розкрита тема такого важливого етапу наукової діяльності, як  оприлюднення отриманих даних. З появою електронних видань, відкритого доступу, в деяких країнах формалізуються вимоги до видань, у яких мають бути оприлюднені результати, що виносяться на захист або отримання наукових звань. Мета цього – краще представлення світовій науковій спільності здобутків науковців. Проте часто через довірливість або відсутність досвіду, науковці стають жертвою хижацьких видань, які з’явилися у відповідь та вимоги ринку, не є майданчиками для обміну досвідом, а часто є або піратськими копіями знаних видань, або намагаються під них мімікрувати. Публікація в хижацьких виданнях – це втрата результатів, часу, грошей і найголовніше - репутації. Протягом вебінару були обговорені основні типи хижацьких видань, на що варто звернути увагу при доборі видання, як перевірити індексацію видання у Web of Science Core Collection.

Вебінар «Оцінка здобутків і співпраці установ за даними  Web of Science Core Collection  та InCites», що відбувся 11 березня 2021 визначав складнощі та шляхи подолання пошуку і аналізу публікацій установи. Були висвітлені питання  критеріїв ефективності співпраці, визначення лідерів та розробка стратегії розвитку. Особлива увага приділялася створенню та підтриманню в актуальному стані профілю установи та  пошук партнерів для виконання проектів.

 Вебінар, що відбувся 12 березня 2021 «Journal Citation Reports» познайомив учасників з імпакт-фактором – показником впливовості видання, що індексуються у Science Citation Index Expanded Social Science Citation Index  та розраховується за даними Web of Science Core Collection. Journal Citation Reports – це колекція видань з імпакт-фактором, що дозволяє провести аналіз видань певної предметної галузі і окремого журналу, порівняння та збереження списку обраних видань. Були обговорені питання розрахунку формули імпакт-фактору, які є варіації, що таке квартиль, як перевірити імпакт-фактор та індексацію журналу у Web of Science Core Collection.

Сторінка 1 із 4